poniedziałek, 3 lutego 2014

Mini donaty


Mini donaty - słodkie pączki z dziurką,
oblane czekoladową polewą z posypką.
Do ich zrobienia potrzebujemy:
  • 1 szklankę mąki
  • 1 łyżeczkę proszku do pieczenia
  • szczyptę soli
  • 1/4 szklanki drobnego cukru
  • 2 duże jaja
  • 3 łyżki oleju
  • 2,5 łyżki maślanki (ja użyłam jogurtu naturalnego)

Wszystkie suche składniki przesiać i wymieszać. Do drugiej miski wrzucić pozostałe i za pomocą miksera dokładnie zmiksować tak by nie było grudek.


Do masy dodać suche składniki i ponownie zmiksować :)
Formę do donatów natłuścić,
ciasto nakładać łyżką,
piec do momentu zarumienienia około 10-12 min.



Wyjąć z formy ostudzić i maczać w roztopionej czekoladzie (ja użyłam mikołajków, które bezczynnie czekały od świąt), udekorować kolorową posypką i cieszyć się smakiem !!! :)



p.s. maszynka do mini donatów to cudny wynalazek ! :)

7 komentarzy:

  1. pycha

    zapraszam do mnie http://iamemilia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak tu się odchudzać? perfekcyjna mama:D jak zrobiłaś to trzeba też spróbować:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mi kochana narobiłaś ochoty, mmm! :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pozycja na tłusty czwartek taka mini grzeszna :P
    http://kusiatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. o kurcze, aż i ślinka leci - szkoda, że moje dziecko ma uczenie na kakao :/

    OdpowiedzUsuń